Wahai Taikun, TAPAK KAKI ini jawapan untukmu…

Dia dah mintak maaf la. Pada aku sekali dia katoq walau rasa sakit hilang tapi bekaih tetap ada…

Aku punya ipar ada dari kalangan Comando udara apa yg di kata PASKAU. Tiada siapa yang teringin untuk merasai peritnya begini, namun mereka tetap cekal harunginya demi cintakan agama, bangsa dan tanah air. Sedang kita lena dialaskan tilam yang empoq dan dingin nya bilik, sedang mereka pulak berhempas menjaka keamanan lena kita.

Baru sikit kita membayar cukai kita kata pada mereka dengan segala macam gelaran yang menyakitkwn hati, jika tidak dgn asbab pergorbanan mereka, mampukah kita mencari rezeki dgn aman.? Hargailah para perajurit negara kita. Mereka antara asbab keamanan negara.

Kredit; BinShariff BinHashim Ali

Artikel berkaitan…

Surat mohon maaf dan tarik balik kenyataan – Koon Yew Yin

Warga Malaysia yang dihormati,

Dengan kesal, saya ingin menarik balik kenyataan yang saya buat pada 12 Ogos 2019. Saya mendakwa Angkatan Bersenjata Malaysia tidak melakukan apa-apa selain makan dan tidur, dan ini tidak benar. Untuk tujuan ini, saya ingin memohon maaf paling mendalam dan paling tulus kepada setiap orang yang berkhidmat dan sedang berkhidmat dengan angkatan bersenjata dengan bangga.

Saya menyesal tona pernyataan itu tetapi ia bukan niat saya untuk memf1tnah atau merendahkan tentera. Saya benar-benar menarik balik kenyataan saya dan memohon maaf atas kesilapan saya. Tidak pernah berniat untuk menyebabkan kekacauan ini dan mengh1na tentera.

Saya bangga menjadi seorang rakyat Malaysia dan saya berterima kasih selama-lamanya untuk kesetiaan dan dedikasi tentera kita. Setelah melalui Per@ng Dunia II diri saya ketika saya masih kecil, saya telah mengalaminya terlebih dulu peng0rbanan yang dibuat oleh tentera kita untuk mempertahankan rakan-rakan mereka dan negara kita yang tercinta.

Ia adalah benar-benar bod0h saya untuk seketika terlupa semua ketika suasana ‘panas’ ketika saya menulis artikel itu. Menggambarkan semula sekarang, kata-kata tidak dapat menggambarkan betapa saya memohon maaf. Sekali lagi, saya ingin memohon maaf.

Malangnya, saya tahu tindakan lebih kuat daripada perkataan. Oleh itu, maju ke hadapan, saya akan benar-benar merenungkan tindakan saya, dan memastikan bahawa saya telah mendapatkan semua fakta saya sebelum menyatakan komen tersebut sekali lagi.

Dengan hormatnya,
Koon Yew Yin

Kredit; Mior Abdul Yunus

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*