PAD4H menunggu kerana ‘GATAL TANGAN’

Polis akan mengambil tindakan terhadap seorang pengguna Twitter yang menggunakan akaun bernama Zikri Armstrong kerana memuat naik ciapan mendakwa Nora Anne Quoirin dirog0l orang asli. Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Mat Yusop berkata, dakwaan pengguna media sosial itu adalah satu f1tnah.

Beliau ketika dihubungi bagaimanapun berkata, setakat ini pihaknya belum menerima sebarang laporan polis berhubung ciapan berkenaan yang mulai tular sejak semalam. Katanya, polis akan melakukan siasatan terhadap pengguna Twitter itu.

“Itu adalah f1tnah. Setakat ini polis belum menerima sebarang laporan (mengenai ciapan), bagaimanapun akan melakukan siasatan,” katanya, hari ini. Terdahulu, tular di media sosial satu ciapan oleh pengguna lelaki menggunakan nama Zikri Armstrong mendakwa remaja warga Ireland yang dilaporkan hilang sebelum ditemui mat1 selepas 10 hari itu dirog0l orang asli.

“Perog0l Nora Anne adalah orang asli. Police will never find the k1ller cuz most orang asli still don’t have IC or any sort of citizen data. Bet me,” katanya di laman Twitter itu.

Lokasi resort tempat penginapan Nora Anne dan keluarganya dekat hutan di Pantai, di Seremban, adalah berdekatan kawasan penempatan Orang Asli. Selepas 10 hari kehilangannya, may@t Nora Anne ditemui kira-kira 2.5 kilometer dari resort berkenaan tanpa pakaian jam 1.57 tengah hari, kelmarin.

Sumber; Info Roadblock JPJ/POLIS

Sumber; Video; Berita TV9

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*